شناسهٔ خبر: 172742 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

دمای گرم‌ترین مناطق کشور در شبانه‌روز گذشته چند درجه بود؟

گرما تابستان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور گفت: بررسی اطلاعات ایستگاه‌های هواشناسی کشور نشان می‌دهد که با وجود ادامه گرمای هوا در کشور، در هفت روز اخیر دمای هوا در هیچ ایستگاهی به ۵۰ درجه مطلق نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان هواشناسی کشور، صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با بیان این که در هفت روز اخیر دمای هوا در هیچ ایستگاهی به ۵۰ درجه مطلق نرسیده است، اظهار کرد: این در حالی است که در حدود نیمی از روزهای تیرماه امسال بیشینه دمای مطلق کشور به ۵۰ درجه سلسیوس و بیشتر از آن رسیده است.

وی افزود: بااین‌وجود در شبانه‌روز گذشته بیشینه دمای هوا در حداقل ۱۰ استان کشور به بیش از ۴۵ درجه سلسیوس رسیده است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: براین‌اساس گرم‌ترین مناطق کشور در ۲۴ ساعت گذشته شامل «دلگان» در سیستان و بلوچستان با دمای ۴۹.۷، «بافق» در یزد ۴۹.۴، «بستان» در خوزستان ۴۸.۵، «امیدیه» در خوزستان و «ریگان» در کرمان ۴۸.۴، «فهرج» در کرمان ۴۸.۳ و «دهلران» در استان ایلام ۴۸.۲ درجه سلسیوس بوده است.

ضیائیان تصریح کرد: همچنین بیشینه دمای هوا در ایستگاه‌های هواشناسی «اهواز» به ۴۸.۱، «میانده جیرفت» کرمان، ۴۷.۹، «طبس» خراسان جنوبی ۴۷.۷، «برازجان» بوشهر ۴۷.۶، «بمپور» سیستان و بلوچستان ۴۷.۵، «اهرم» بوشهر ۴۷.۴ و «آغاجاری» خوزستان و «خورموج» بوشهر۴۷.۴ و درجه سلسیوس رسیده است.

وی ادامه داد: مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده است؛ گرمای هوا امروز نیز در اکثر مناطق کشور ادامه دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور گفت: از فردا یکشنبه ابتدا در نوار شمالی کشور و سپس از روز دوشنبه در اغلب مناطق کشور روند تدریجی کاهش دما آغاز و قدری از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود. البته این به معنی خنک‌شدن هوا نیست؛ بلکه صرفاً مقداری از شدت گرما کاسته می‌شود.